Wauw. Gewoon wauw.

ninisbooks 16 juni 2019
4.5⭐ Het hele boek door dacht ik: waarom heb ik deze serie nooit eerder gelezen? Om eerlijk te zijn, ben ik wel ooit begonnen aan Six of Crows, maar daar kwam ik maar niet door heen... Toen zei iemand dat ik eerst deze serie moest lezen en ik ben zo blij dat ik dat heb gedaan. Deels ook omdat ik nu de wereld zo veel beter begrijp dan toen ik begon aan Six of Crows en het gevoel had dat er gewoon met termen werd gegooid waar ik niks van snapte.

Alina Starkov komt absoluut op mijn alsmaar groeiende lijst van geweldige vrouwelijke personages waar ik meer en meer over wil lezen. Ik was gefascineerd vanaf het begin van het verhaal en vanaf dat moment kon ik het boek ook niet meer wegleggen. Alina Starkov onderweg met honderden andere soldaten naar... Wat? Ik was nieuwsgierig en wilde meteen meer weten, vooral ook vanwege de Russische woorden en invloeden waar deze wereld vol mee leek te zitten. De hele tijd bleef ik maar denken... Ja! Dit is het soort verhaal waar ik op heb gewacht, de soort setting waar ik gewoon over moet lezen, ook al wist ik dat nog niet.

Ik moet toegeven dat ik een beetje teleurgesteld was toen Alina naar the Little Palace ging en het verhaal een andere weg leek in te slaan, net zoals bij the Darkling (waar ik al zo veel over gelezen had), maar dat kan ook mijn eigen schuld zijn, door bepaalde verwachtingen van het verhaal te hebben. Toch was er geen enkel moment dat ik wilde stoppen met lezen en waarop ik niet aan het verhaal dacht - ik moest gewoon doorlezen - en dat is in mijn mening wat een verhaal een verhaal maakt.

Ik hou daarentegen echt wel van haring.

Meer recensies van ninisbooks