Dogfulness – Hoe honden ons kunnen leren meer plezier te maken! – Paolo Valentino

Nreniers 22 oktober 2019

Honden, de beste vriend van de mens. Deze titel hebben ze natuurlijk te danken aan hun eeuwige enthousiaste en onweerstaanbare schattigheid. Ze lijken altijd gelukkig. Maar hoe doen ze dat? Dit prachtige geïllustreerde boekje geeft je dé ultieme honden-tips voor een gelukkig leven. Je vindt dan ook 48 lessen dogfulness om jezelf te bevrijden van stress, te leren genieten van elk moment en kortom: de vreugde van het leven te herontdekken!
Kijk niet naar rassen
Sommige van ons zijn klein en hebben een
gekrulde vacht, anderen daarentegen hebben
een slank lichaam en stijl haar.
Sommige hebben een platte snuit
En kwijlen nogal,
Weer anderen hebben een buitengewoon lange neus
En jaloersmakend veel zelfvertrouwen.
Maar als we met z’n allen in een park zijn,
Doen deze verschillen niet ter zake:
We zijn hier om te spelen, om samen te leven!
Dogfulness is geschreven door Paolo Valentino, de auteur die ook Catfulness uitbracht. Als hondenfreak sprak deze titel mij uiteraard meteen aan. Toen ik het boekje in handen had was ik meteen verliefd. Als je het opent valt je oog meteen op de schattige illustraties. Het is een mooi boekje vol met wijsheden als: “vergeet niet te knuffelen” en “wees altijd blij als iemand de moeite doet om je te komen bezoeken”. Het is grappig geschreven vanuit de POV van een hond.
Maar het is een feit: wij mensen kunnen iets leren van onze favoriete viervoeters.

Meer recensies van Nreniers