Geweldig debuut

Nreniers 14 oktober 2019
Emily is een nieuwsgierige criminologiestudente uit Leiden. Ze is dan ook super blij wanneer ze hoort dat ze haar stage mag gaan doen bij de politie recherche van Leiden. Haar vader werkte daar ook voordat hij stierf toen zij slechts 5 jaar was. Als studente criminologie vind ze het enorm interessant om de dossiers van de misdaden te bekijken en analyseren. Maar dan raakt ze verwikkeld in een zaak rond de vader van haar vriendin en huisgenoote Lisa. Na 20 jaar wil Lisa terug contact opnemen met haar vader die allesbehalve een leeg strafblad heeft… Dramatische gebeurtenissen ontstaan en geheimen uit het verleden worden ontrafeld. Emily leert al snel dat niet iedereen is zoals je zou verwachten.
Fatale keuzes is een geweldig debuut van de Nederlandse Nina Verheij. Haar eerste boek kwam begin oktober uit bij Hamley books en laat je aftellen naar haar volgende boeken.
Fatale keuzes wist me vanaf de eerste pagina’s het verhaal in te trekken. Het boek wisselt per hoofdstuk af tussen verschillende tijdsperiodes. Je hebt het heden, eerder dat jaar, en 20 jaar geleden. Op deze manier geeft het verhaal met mondjesmaat zijn geheimen prijs en vallen de puzzelstukjes langzaam in elkaar zodat je de gebeurtenissen van het heden beter begrijpt. In het begin moest ik er dus wel even mijn aandacht bijhouden en soms even terugbladeren maar ik vond dat hierdoor de spanning goed werd opgebouwd terwijl je toch niet op het einde moest wachten om informatie te krijgen. Zo heb je ook de tijd om je eigen theorieën ontwikkelen en echt mee te zoeken naar de dader.
Het was een boek dat ik niet kon/wou neerleggen. Boeiende personages, een vlotte schrijfstijl en een verhaal waarvoor ik het woord ‘boeiend’ een understatemend vind. Is het ondertussen duidelijk hoe enthousiast ik ben? Ik denk dat ik vaker crime fiction moet gaan lezen. ;)
Ik moest Nina natuurlijk vragen of ze al bezig was aan een volgend boek. En ik was dan ook dolblij toen ze zij dat er nog 2 vervolgen op dit boek zouden komen! Ik tel in ieder geval af en raad iedereen om fatale keuzes te lezen.

Meer recensies van Nreniers