Prachtig meeslepend verhaal

Nreniers 03 december 2019
Het leven lijkt Roelf toe te lachen. Zijn eigen pittoreske boerderij met de liefde van zijn leven en een kindje op komst. What could possibly go wrong? Al snel slaat de wet van Murphy toe en ziet Roelf zijn perfecte leven in stukken uiteen vallen.

Esther Boek is een Nederlandse auteur en Het leven dat ik kende is haar tweede boek bij Uitgeverij Hamley Books.

Ik had nog nooit iets gelezen van Esther maar wat een schrijfstijl! Ik heb gehuild! En dan heb ik het niet over af en toe vochtige ogen en een traantje wegpinken. Nee ik heb het over echt zo huilen dat ik het boek even moest wegleggen en mijn vriend dacht dat ik gek geworden was.

Het verhaal is zo emotioneel en Esther weet het zo mooi over te brengen. Ik moet wel zeggen, als ik niet wist dat het een waargebeurd verhaal was, had ik me erin opgejaagd. Ik had het niet realistisch gevonden dat één persoon zo veel te verduren kreeg in zijn leven. Ik heb zoveel respect voor Roelf en Sophie. En voor Esther om hun verhaal zo te kunnen overbrengen op de lezer. Sommige gebeurtenissen zag ik aankomen, andere verbaasden me dan weer totaal.

Het boek raakt verschillende onderwerpen aan: mentale gezondheid, dood, juridische problemen,… Ik vond het heel boeiend om over deze onderwerpen te lezen en waargebeurde ervaringen hierover te lezen. Als je weet dat het echt gebeurd is raakt het mij toch net dat beetje meer.

Ik hoop dat Roelf en Sophie nog kunnen genieten van een mooi leven en dat niemand door dergelijke situaties moet. En degene die er wel mee te maken krijgen: ik hoop dat je er even sterk uitkomt als de hoofdpersonages uit dit boek.

Het Leven dat ik kende is een verhaal dat je aangrijpt en niet meer los laat. Van de eerste tot de laatste pagina leef je mee met de personages en hun verhaal.

Meer recensies van Nreniers