Voor de fans van Jojo Moyes

Nreniers 26 augustus 2019
Het leven lacht Margaret Jacobsen toe. Ze is net afgestudeerd, heeft nu al een geweldige baan, en haar vriend Chip is alles wat ze maar kan wensen. Maar op de dag dat al Maggies dromen uit lijken te komen, begint een nachtmerrie: Chip, een jonge piloot, neemt haar mee in een vliegtuig om haar hoog in de lucht een aanzoek te doen. Maar het vliegtuig crasht. Chip heeft geen schrammetje, Maggie een dwarslaesie…

Katherine Center is een Amerikaanse schrijfster die met Mijn leven na jou (vertaling: How to walk away) een New York Times bestseller schreef. Als je fan bent van Jojo Moyes (me before you) dan zal je ook zeker van haar schrijfstijl houden.

In dit boek volgen we Maggie, ze is jong en heeft haar hele leven voor zich. Haar hele leven verandert echter in een nachtmerrie als ze verlamd raakt na een vliegtuigcrash. Ze verliest haar verloofde, haar droomjob en zelfstandigheid. Dus uiteraard heeft ze het hier moeilijk mee.

Het verhaal is heerlijk eerlijk: nee soms is een situatie gewoon zo slecht dat je niet positief kunt blijven. Maggie uit op een prachtige manier haar gevoelens zodat je als lezer wordt meegenomen in die rollercoaster. Frustratie, vernedering, hoop en vastberadenheid: ze ervaart ze allemaal en meestal nog eens tegelijk.

Doorheen het boek blijven die gevoelens van machteloosheid en verdriet, maar nog belangrijker: de hoop groeit. Niet de hoop dat ze terug gaat kunnen wandelen, maar de hoop dat je in elk leven iets kunt vinden om voor te willen blijven leven.

“Mijn zoektocht naar redenen om te leven, had me gedwongen om een bestaan op te bouwen dat het waard was om geleefd te worden.”

Ik kan echt genieten van een boek dat me inspireert. Dit is een boek dat je na het lezen even weglegt en erover blijft nadenken. Mijn leven na jou laat je stilstaan bij het leven. Je moet pijn niet wegstoppen of ontkennen, maar je kunt het accepteren als deel van je leven en ernaast voor de volle 100% van alle mooie momenten genieten. Het leven is niet zwart-wit, het bestaat niet uit geluk en ongeluk, maar uit een prachtige wisselwerking van beide.

Het verhaal zit boordevol mooie inzichten, inspirerende visies en een prachtige liefde. Ik wil zeker nog meer van Katherine Center lezen!

Meer recensies van Nreniers