Onno van Rijen VIP Club

Amber is getrouwd met Tom, een goeroe die de Mindset Academy leidt. Aangezien Amber geen kinderen kan krijgen, hebben ze Kirsten van de Academy bereid gevonden om als draagmoeder te fungeren. De dag na de geboorte van baby Emma zijn zowel Kirsten als Emma verdwenen. Amber en Tom gaan op zoek en ook Tara, Ambers zus die journaliste is, gaat op eigen houtje op onderzoek.

De karakters van hoofdpersonen Amber en Tom komen goed uit de verf. Dit is veel minder het geval met de andere personen in het verhaal. Tom is de meest onsympathieke. Hij wordt door de schrijfster prima herkenbaar neergezet als dit type goeroes: mensen die het zogenaamd goed weten hoe een ander zich moet gedragen, maar zichzelf heel anders gedraagt dan hij zijn klanten leert.

Het thema draagmoederschap gecombineerd met crime is een interessante insteek voor een thriller en de auteur bouwt in het verhaal de spanning langzaam op. Vooral aan het einde van het verhaal zijn er echter zo veel onwaarschijnlijke gebeurtenissen dat het verhaal over-de-top en ongeloofwaardig wordt. Twists in een verhaal maken het spannend en boeiend, maar er is een grens aan wat er voor de lezer nog te bevatten is.

Reacties op: Veel vaart

Meisje van me - Ilse Ruijters