Schrijfsters Lisa Wade, bekend van het Klokhuis en haar columns in Ouders van Nu, en Daan Rot, bekend van haar blog Maandagdaandag en haar beeldcolumn in Kiind Magazine, nemen je in dit fantastische handboek mee langs zeven jaarfeesten in de herfst en de winter. Daan noemt het boek 'een vrolijke leidraad in de wirwar van feesten met weinig tijd en duizend ballen (in de lucht red.).' en Lisa vertelt in een ontroerende column dat 'jaarfeesten vieren zo belangrijk is omdat het ons dwars door alles heen met elkaar verbindt.'

Dit grote boek zit vol recepten, verhalen, liedjes, columns, betekenisgeving, DIY's (Do It Yourself) en paginagrote, posterwaardige foto's. Het is een inspiratiebron die je helpt om jouw eigen betekenisvolle vorm voor het beleven van het jaar te vinden en het licht te ontsteken in de duisternis van de donkere maanden.
De columns en familieverhalen verlangen liefdevol van je dat je nadenkt over eigen handelen. Tussen de vele recepten vind je handige tips en hartverwarmende ideeën voor kinderen en volwassenen. En pedagogiek en ontwikkelingspsychologie komen af en toe subtiel aan bod.

Het patroon van een deelbare Sint-Maarten mantel, de zelfgemaakte amandelspijs, de sterrenwentelteefjes en het wolkenpaard van Wodan, die later Americo gaat heten weven alle jaarfeesten aan elkaar. Alle activiteiten werken toe naar één thema; de terugkeer van het Licht. En jij... jij mag dat Licht thuis meevieren!

Een absolute aanrader voor (groot)ouders, leerkrachten en mensen in de kinderopvang!
En als je er geen genoeg van kunt krijgen... er is ook Het hele JAARFEESTEN Lente & Zomer.

Reacties op: Van het maken van de pompoen-lantaarn tot het dragen van de Driekoningen-kroon

Het hele jaarfeesten herfst-winter - Lisa Wade Daan Rot