Welkom thuis

Krista Feije 08 juli 2019
Als ik het Inspiratiedagboek gelezen heb, de gele notitieblaadjes er voorzichtig uit verwijder en het boek in mijn hoofd in een categorie wil onderbrengen schiet het wereldberoemde boek Wreck this journal in mijn gedachten. Ja, het lijkt er wel een beetje op. Een reis, een dagboek, opdrachten. Er zijn natuurlijk verschillen te ontdekken en één groot verschil is niet over het hoofd te zien... het Inspiratiedagboek van Elena Brower is véél te mooi om te 'wrecken'.

Yogadocent, kunstenaar en schrijfster Elena Brower heeft een visueel zeer aantrekkelijk dagboek gemaakt, waarin zij je een negendelige ontdekkingsreis naar je eigen essentie aanbiedt. Een reis met als doel jezelf te horen, zien, voelen, accepteren en liefhebben, aldus de schrijfster. Zodra je in het dagboek gaat schrijven, zullen de bladzijdes veranderen in een persoonlijke schatkist vol heilige woorden.
Elk stukje van de reis begint met een meditatie zodat je je kunt voorbereiden op het belichten van een bepaald aspect van jezelf. Daarna kun je werken aan opdrachten, lijstjes maken en berichtjes schrijven. Je kunt het dagboek op volgorde doorlopen of op intuïtie het boek open slaan.

Visueel kunstenaar Elena maakt gebruik van aquarel, veren, edelstenen en foto's in haar dagboek. Alles is, qua kleur en sfeer, perfect op elkaar en de desbetreffende chakra afgestemd en zorgt voor verstilling en reflectie in het boek. Het is een lust voor het oog. Gun het een ander en geef het Inspiratiedagboek cadeau of gun het jezelf en raak geïnspireerd door je eigen aantekeningen, herken waar je werkelijk gelukkig van wordt en hoe je jezelf en de wereld kunt dienen. En dan ervaar je vanzelf... een welkom thuis.

Met onze woorden bouwen we ons huis. -Hafiz (quote uit het Inspiratiedagboek)

Meer recensies van Krista Feije