Redelijk tot goede thriller

Oscar 26 september 2022
Het verhaal draait om inspecteur Paula Pihlaja die wordt opgeroepen nadat er een zwarte vrouw levenloos is aangetroffen in een container waar ze verdronken is. De container is op het landgoed gezet van een nietsvermoedende ondernemersfamilie waar niemand de vrouw herkend. En Paula vraagt zich dan ook af wie die vrouw is, waarom is dit haar overkomen en wat heeft zich in het verleden in Namibiƫ afgespeeld waar de meeste aanwijzingen heen wijzen.

Ik vond het verhaal wat moeilijk opgang komen en het duurde echt even voordat ik erin zat, een van de redenen daarvan was dat ik merkte dat ik wat moeite had met de Finse namen en wat de verschillende relaties waren tussen de personages. Toen ik dat eenmaal doorhad werd het wel beter en na een wat tam begin (voor mijn gevoel ontbrak het aan de nodige spanning) kwam na het middengedeelte de spanning erin en zaten er bepaalde verrassingen in die ik niet zag aankomen. De personages van de verschillende rechercheurs mogen naar mijn smaak nog wel meer uitgediept worden, maar ja dat kan natuurlijk ook in de vervolg delen gezien dit een eerste deel in de serie is.

Tot slot: Ik vond dit een redelijk tot goede thriller, het zat degelijk in elkaar alleen in het begin was het voor mij wat moeilijk doorheen te komen. Maar A.M. Ollikainen kan wel een goed plot bedenken want op het einde van het boek vond ik dat ze een paar leuke vondsten had bedacht en mede daardoor werd het ook meteen een stuk spannender, ook zit er op het einde van het boek een soort van cliffhanger in naar het volgende deel.

Meer recensies van Oscar