Heerlijke serie

In het eerste deel van dit vierluik hebben we kennis kunnen maken met de familie King. In ‘King – Spelen met vuur’ ging het verhaal voornamelijk over Benjamin en Luci King. Twaalf jaar samen, twee kinderen, alleen maar aan het werk en veel geld verdienen. Geen tijd voor elkaar en daarmee sluipt het gevaar in de relatie. Luci is niet gelukkig en ook Benjamin zit niet lekker in zijn vel. Wanneer Josh, de broer van Benjamin, na jarenlange afwezigheid verschijnt is Benjamin de enige die hem opvangt. Luci protesteert tegen de komst van het zwarte schaap van de familie maar beseft dat Benjamin dit per se wil doen. De sfeer in huis verandert wanneer blijkt dat Luci en Josh als magneten naar elkaar worden toegetrokken, hier valt niet tegen te vechten en dus geven ze toe. Het huwelijk van Benjamin en Luci komt hiermee op scherp te staan maar dat is niet hun enige zorg.
Affaire gaat verder waar Spelen met vuur eindigt. Olivia Lewis heeft voor nieuwe lezers een subtiele en gemakkelijk te lezen samenvatting tussen de regels door geschreven. Al moet ik eerlijk zeggen dat het jammer zou zijn wanneer je Spelen met vuur zou laten liggen. De voorgeschiedenis is belangrijk én te leuk en spannend om niet te lezen.
SPOILER!
De emoties lopen hoog op. Benjamin, Luci en Josh voelen zich alle drie verscheurd door de situatie die is ontstaan. Toch lukt het Luci en Josh niet om van elkaar af te blijven en beseffen al snel welke wending hun leven neemt. De erotische scenes zijn vol hartstocht, je voelt als lezer dat de twee elkaar nodig hebben. Lewis heeft zich niet laten verleiden tot ‘seks om de seks’ maar beschrijft de sensuele passages met klasse en gedoseerd. Precies dit maakt dat zij zich onderscheidt van vele anderen in dit genre. Je krijgt een gedegen verhaal te lezen waarin spanning wordt afgewisseld met ondeugende momenten. Ook de humor is gelukkig weer aanwezig.
Terug naar het verhaal: Benjamin ziet de relatie tussen zijn vrouw en zijn broer veranderen. Hij beseft dat hij Luci niet kan bieden wat ze nodig heeft maar twijfelt of Josh degene is die dat wél kan. Josh deelt die twijfel en wanneer Luci hem de liefde verklaart raakt hij in paniek. Dit heeft een diepere oorzaak en daar neemt Lewis ook de ruimte voor. Op deze manier leer je ook Josh heel goed kennen. Wanneer de boel escaleert heb je het oprecht met hem te doen. Intussen jongleren ook Benjamin en Luci met hun problemen. Het is fascinerend om te lezen hoe deze relaties zich ontwikkelen en hoeveel moeite het iedereen kost om overeind te blijven.
Olivia Lewis laat de puurste menselijke emoties mooi tot bloei komen. De rivaliteit tussen Benjamin en Josh betreft oud zeer maar ook de huidige omstandigheden bemoeilijken hun relatie. Benjamin merkt dat hij met de rug tegen de muur staat en die frustratie is voelbaar. Maar dat geldt eigenlijk voor alle drie de hoofdpersonages. Ze vechten allemaal met hun verwarring, loyaliteit en twijfels. Dat hebben ze met elkaar gemeen. Dat Affaire zoveel meer is dan een romantisch, sexy verhaal blijkt uit de impact die de oplopende spanning in Huize King teweeg brengt. De communicatie is verstoord, schuldgevoelens spelen op, de twijfel hakt er flink in. Maar het is vechten tegen de elementen. Luci en Josh vinden op persoonlijk level hun gelijke in elkaar, ze kunnen volledig zichzelf zijn ondanks de emotionele bagage die ze met zich meedragen. En dat maakt ieder gevecht meer dan waard.
De persoonlijke verhaallijn van Josh is erg heftig en hoe deze tot ontploffing komt zorgde voor een brok in de keel. Na alle tegenslagen in zijn leven twijfelt hij enorm aan zichzelf, kan hij de vurige Luci bieden wat zij nodig heeft? Het is zijn ‘saaie’ broer immers ook niet gelukt rust te creëren. Deze uitersten in hun karakters zijn mooi uitgewerkt. Maar er speelt meer, je zou haast vergeten dat er ook twee kinderen zijn, maar die maken ook indruk! Benjamin heeft ook zijn dingen en zijn gevecht begint pas. Je leeft enorm met iedereen mee en voor alles valt wel wat te zeggen.
De schrijfstijl van Olivia Lewis is vlot en toegankelijk en doet niet onder voor de grote internationale bestsellerauteurs in dit genre. De emotionele diepgang, de personages met hun individuele verhaallijn verliest ze niet uit het oog en ze weet een goede balans te vinden met erotiek in een heftig verhaal. De reis van Benjamin, Luci en Josh is pas begonnen. Nu de kaarten op tafel liggen is het een gok in welke richting deze reeks gaat. Ik kijk uit naar deel 3, dat vast ook explosief, sexy, grappig en heftig zal zijn!
Affaire krijgt net als voorganger Spelen met vuur 4 sterren.

Meer recensies van Patrice van Trigt