Patricia Blauw 27 november 2013
Er wordt een vermoorde. gekruisigde vrouw gevonden in een nog te slopen flat in het Utrechtse Overvecht. Juist op deze plek moet de grootste moskee van Nederland worden gebouwd.
Inspecteur Fenny Folman wordt belast met de zaak. Het gaat om een koerdisch-turkse jonge vrouw. Ze werkte als stagaire op het gemeentehuis voor de partij Groen en werd zeer gewaardeerd.
Op het moment van de moord zijn de verkiezingen voor het burgermeesterschap van Utrecht in volle gang.
De verhalen lopen in het begin van het boek naast elkaar, maar later ontdek je de relatie’s.

Het was een goed boek en ik had het ook in 1 week uit. Prima te lezen zonder al te veel ingewikkeld taalgebruik, top.

De Macht is een typische Nederlandse thriller omdat het er naar mijn idee vaak op deze manier aan toe gaat bij de politie en in de politiek.

Meer recensies van Patricia Blauw