Cosy-crime?

Patricia 15 mei 2022
Cosy-crime was voor mijn een onbekend genre. Maar de voorkant van het boek spraak me wel aan!

Het 1ste hoofdstuk was spannend op gezet.. wie had Etienne vermoord.. de huisbewaarder Jean Claude of toch zijn broer François..

Onderzoekrechter Verlaque en professor Bonnet zijn geen onbekende van elkaar, maar in t verleden meer dan alleen vrienden geweest. Deze relatie loopt als een rode draad door het boek, wat af en toe storend was. Maar dat hoort volgens mij bij t genre Cosy-crime.

Iedere betrokkenen die Etienne goed kende wordt uitvoerig beschreven, waardoor t verhaal langdradig is. Halverwege het verhaal wordt François ook vermoord, maar door wie? Weer komen er nieuwe personages voorbij waardoor je(ik) op een gegeven ogenblik even niet meer wist wie wie was... in t begin wordt onderzoekrechter allen met zijn achternaam geschreven en halverwege met zijn voornaam. En dat was niet alleen bij hem maar bij meerdere personen.
Dit was ook t moment dat ik me afvroeg lees ik door of sla ik t boek dicht....

Maar toch blij dat ik door heb gezet en t boek heb uitgelezen, want je wilt toch weten wie er achter beide moorden zit.. niet verwacht wie de dader was, want over dader is tijdens het hele verhaal niet vaak gesproken.

Ben ik nu nieuwsgierig geworden naar t vervolg van deze serie?? Ik weet t niet..

De voorkant van het boek heeft me op t verkeerde been gezet en dat zal waarschijnlijk de bedoeling zijn geweest. Ik verwachtte een roman. Maar dat was t zeker niet..

Bedank hebbanbuzz# dat ik mee heb mogen lezen.
Maar de volgende keer lees ik eerst de achterkant voordat ik me inschrijf.

Meer recensies van Patricia