bizarre wereld

patsi desiree 23 januari 2020
Na dit verhaal te hebben gelezen zal ik nooit meer met hetzelfde gevoel in een bos wandelen.
Ik kwam terecht in een bizarre wereld waar iemand ronddwaalt, waar een vuur brandt dat niet helemaal echt blijkt te zijn. Bij nadere kennis making met de twee hoofdpersonen vroeg ik me af: is er eigenlijk iets wat het lijkt?
Ik was aangenaam verrast door dit kortverhaal, werd meegenomen in een vreemde fantasie die niet moet onderdoen voor andere schrijvers van het genre. (ik heb even aan Terrence Lauerhohn gedacht tijdens het lezen)
Nooit had ik kunnen denken, voorspellen waar dit verhaal me naartoe zou leiden. Het verhaal las alsof ik naar een film zat te kijken.
Het einde was onverwacht... iets voor het einde eigenlijk al en dat vond ik dan misschien een klein beetje jammer. Ik was als lezer al eerder in de veronderstelling van wie wat was en voor mij kwam de bevestiging een klein beetje te vroeg. (dat is heel persoonlijk natuurlijk)
Dat kleine mugje dat ik nu heb gezift, neemt niet weg dat dit een kortverhaal is dat zeer aan te raden is bij liefhebbers van het genre. Fantasy van de bovenste plank.
Een pluim hiervoor!
Misschien heb ik door mijn leeservaring Fantasy liefhebbers wel heel benieuwd gemaakt? Ik hoop het van harte!
liefs
Patsi

Meer recensies van patsi desiree