Verrassend

patsi desiree 04 december 2021
Ik las: "Gebroken Zandloper" van Joseph Roelands.

Cover: Sprak mij als eerste aan, wat niet echt normaal is voor mijn doen. Ik kijk graag naar mooie covers, maar laat mij er zelden door beïnvloeden om een boek te kopen. Deze cover intrigeerde mij op de een of andere manier. Heel knap gedaan.

Schrijfstijl: Joseph heeft een aangenaam lezende schrijfstijl. Ik vond ook leuk dat alles was onderverdeeld in korte stukjes en ik geen ellenlange hoofdstukken moest lezen.

Leeservaring: het boek leest vlot maar had misschien nog een laatste redactieronde kunnen gebruiken.
Wel een fijne schrijfstijl.

Het verhaal: Ik kan best wel wat hebben maar af en toe vond ik het een beetje "over de top".
Hoewel de erotische scenes zelf nooit te expliciet zijn, waren ze voor mij te overheersend. Ik liep daardoor eigenlijk te veel verloren in het "verhaal". Miste teveel van het "mysyerieuze".
Ook de dromen waren nogal verwarrend naar mijn gevoel. Het duurde allemaal te lang, teveel erotiek. Te is trop en trop is teveel.

Mijn algemene mening: Goed boek maar met een extra redactie was het   waarschijnlijk beter geweest.
Toch heb ik het graag gelezen. Ik heb absoluut geen spijt van de aankoop en denk dat deze auteur nog heel veel "groei" potentieel heeft. Joseph schrijft aangenaam, vlot leesbaar alleen loopt het verhaal een beetje verloren in de overvloed aan erotische scenes waardoor de mystiek op de achtergrond terecht komt wat ik persoonlijk erg jammer vond. Er had meer ingezeten op dat vlak. Misschien had  een extra redactieronde dat ook kunnen oplossen.
Voor degenen die nu denken dat het een soort tweede vijftig tinten is... Dat is het NIET! Het is beter geschreven. De scènes leiden tot een mysterie. (Ik geef niet teveel prijs maar alles dat beschreven wordt, gebeurd met een bepaald doel)
Het duurde wel lang eer ik de "Zandloper" snapte, maar het was het wachten waard.
Kortom: ondanks het voor mij iets teveel aan (smaakvolle) erotiek bevatte waardoor het mysterieuze een beetje verloren liep, een boek dat ik graag heb gelezen.

Meer recensies van patsi desiree