Paul-4114 17 juli 2006
Elke schrijver heeft wel eens een boek die niet zo goed is als de vorige. Zo ook Saskia Noort. Noort begint bij het plot en dat is maar zozo. Daarna is het boek meer een streekroman dan een literaire thriller absoluut niet spannend.

Saskia probeert misschien James Joyce te evenaren waar zij jammerlijk in heeft gefaald Ulysses boeit vanaf het begin tot het eind. Nieuwe buren is een slap, voorspelbaar verhaal van het begin tot eind.

Na de eerste pagina's was ik het boek al behoorlijk zat maar heb het toch maar uitgelezen. Normaal lees ik een boek in een paar uur uit. Hier heb ik echt in totaal 1 week over moeten doen en dan heb ik nog gedeeltes over geslagen. Zelfs als je gedeeltes in dit boek overslaat weet je nog waar het over gaat. Een gemiste kans voor Saskia Noort.

Het psychische geleuter in het boek word ook al zeer voorspelbaar beschreven en kan totaal niet boeien.

Nieuwe Buren is zonde van mijn zuurverdiende geld. Ik hoop dat Noort het de volgende keer weer beter doet. Anders heeft ze voor mij zeker afgedaan

Meer recensies van Paul-4114