Kort maar krachtig

Paula van Mourik 25 augustus 2019
Een kort verhaal dat zich afspeelt op het eiland Kos. De relatie van Lianne is op de klippen gelopen. En dat niet alleen, haar ex heeft haar ook zwart gemaakt bij hun vriendengroep. Als Lianne op een avond een oproep ziet om als vrijwilliger aan de slag te gaan bij een kattenopvang op Kos is de keuze snel gemaakt.

Op Kos aangekomen wordt ze opgevangen door de knappe Stefanos. Tussen hen ontstaat er in korte tijd een band. Dat is helaas niet het geval met haar baas Costas.

Kort na Liannes aankomst spoelt het lijk van een vermist meisje aan. Toevallig was zij vlak voor haar verdwijning werkzaam bij dezelfde kattenopvang als Lianne. Had ze dan misschien toch maar beter naar haar moeder moeten luisteren die er niet blij mee was dat Lianne naar Kos ging?

Het verhaal is kort, maar krachtig geschreven. Het begint rustig en al vrij snel wordt de spanning opgevoerd en wordt naar de climax toegewerkt.

Van begin tot eind heeft dit verhaal mij in zijn greep gehad. Niet alleen vanwege de spanning, maar ook vanwege de beschrijving van het eiland Kos.

Meer recensies van Paula van Mourik