Pavlova Samantha-1301 04 februari 2007
Nicci French slaagt er weer in om een intrigerend boek te schrijven. Het spijtige is echter dat het begin wat aanslepend is en er niet echt iets in gebeurd. Holly is een gecompliceerd personage waarvan haar donkere kant vaak dreigt naar boven te komen. Haar leven wordt een hele warboel en gaat een verkeerde kant uit. Ze komt met de verkeerde mensen in contact en beseft niet waar ze mee begint. Haar huwelijk wordt een warboel van leugens en bedrog. Verscheidene mensen worden slachtoffer van haar dominant karakter, waardoor ze meer vijanden maakt. Na besef van wat ze eigenlijk gedaan had, was het al veel te laat en zat ze tot aan haar nek in de problemen. Aan het eind wordt het wat spannender vanwege al de complicaties die ze zich op haar nek gewerkt heeft. Het is volgens mij een wat mindere prestatie, omdat je gewoonlijk bij alle andere boeken van Nicci French spannig vanaf de eerste pagina beleefd. In het tweede deel wisselt hetr boek van hoofdpersonage en is het haar beste vriendin Meg die vertelt wat ze meemaakt. Een combinatie van bedrog, geheimen en hoe erg je leven verkeerd kan gaan als je de verkeerde of impulsieve keuzes maakt. Huiveringwekkende momenten en nagelbijtende situaties.