Peter Provoost 23 augustus 2012
Het is goed geweest om met Loes den Hollander kennis te hebben gemaakt in het programma van Paul de Leeuw. Ik had nog nooit van haar gehoord, maar werd nieuwsgierig naar haar boeken door het interview met Paul. Inmiddels heb ik een boek of vier van haar gelezen en dit is nu (augustus 2012) het laatste boek wat ik van haar heb gelezen, maar het blijft zeker niet het laatste! Wat een goed boek is dit, niet normaal gewoon. In een dag tijd las ik gewoon 130 paginas weg, wat bij mij een teken is, dat heb boek me pakt. Het boek is in ieder hoofdstuk broeierig te noemen, er hangt een bepaalde sfeer om het boek, wat me inderdaad (het staat hieronder of hierboven ook al in een review) deed denken aan "We need to talk about Kevin" (inmiddels ook verfilmd) Je leest maar door en door, totdat aan de zinderende climax, die ik echt niet heb zien aankomen. Ik begrijp niet dat er geen Nederlandse regisseur (man of vrouw) is die het aandurft om een boek van Loes te verfilmen, want dat zijn ze echt waard. Het is in ieder geval tientallen malen beter dan de thrillers van mevrouw Noort, die gekgenoeg wel verfilmd worden en hoe? Ik bedoel "De Eetclub" gezien?? GAAAAAAAAAAAAAAAP! Dit boek zou ook een prachtige film zijn, dat weet ik zeker! Loes, als je dit leest en dat doe je, dat weet ik zeker: ik ben inmiddels groot fan van je en ik ga zeker meer boeken van je kopen en lezen! Dit boek: een absolute aanrader voor fans van goede thrillers: 5 *!!

Meer recensies van Peter Provoost