Dandy, een mooie opvolger van "Bruggenbouwers".

Petra Wiggers 17 november 2019
Het eerste deel "Bruggenbouwers"van de serie "De grote eeuw" heb ik met veel interesse en plezier gelezen.
Ik vond het wel heel jammer dat broer Sverre er in de loop van het boek niet meer verder in voorkwam. Ik wilde zo graag weten hoe het Sverre vergaan was toen hij stiekem uit Dresden vertrok zonder te voldoen aan de verplichting een spoorweg te bouwen in Noorwegen wat hij verschuldigd as aan degenen die zijn studie hadden betaald.
Wat was ik blij toen ik er achter kwam dat Bruggenbouwers het eerste deel was van de serie "De grote eeuw" en dat het tweede deel hoofdzakelijk over een deel van het verdere leven van Sverre ging.
Nu dus Dandy uitgelezen en ik vond ook dit boek geweldig interessant. .
De liefde tussen Dandy en de earl uit Engeland. Mooi beschreven. Hoe moeilijk het was om in die tijd homofiel te zijn. Hoe alles toch steeds weer goed kon worden opgelost. Ook hoe de wereld er in de periode 1900 tot 1919 in elkaar zat wordt heel goed bechreven. Je ziet de beelden voor je. Ik vind dit echt een aanrader en ga gauw beginnen met het volgende - derde deel- van de serie.

Meer recensies van Petra Wiggers