Een pageturner met een interessant onderwerp

Petra Wiggers 04 juli 2020
Ik vond dit tweede boek van Anya Niewerra beter geschreven dan haar eerste boek "Vrij uitzicht". Het boek begint eigenlijk al direct spannend als Josta uit een verdoving wakker wordt in haar eigen bed en er via de huisarts achter komt dat er een nier bij haar is gestolen zonder dat ze het zelf gemerkt heeft. Josta Bresse is geboren en opgegroeid in de voormalige DDR. In haar boek maak je kennis met de leefwijze binnen de voormalige DDR. Josta is als vierjarige kleuter bij haar moeder weggerukt en aan een kinderloos echtpaar gegeven omdat haar moeder niet overtuigd communistisch was. Josta kan heel goed tekenen en schilderen en daar gaat de Stasi gebruik van maken. Een spannend en indringend verhaal.

Meer recensies van Petra Wiggers