Het internet: een rare, enge plek

phiebs02 02 november 2019
Het boek gaat over een meisje (Isa) dat zichzelf opzoekt op het internet en een overlijdensbericht vindt van haarzelf. Isa belt meteen haar vrienden op. ze heeft een hechte vriendengroep en op een feestje heeft ze een knappe jongen (Siebe)leren kennen. Zullen ze haar geloven? En wordt de dader opgepakt.

Toen ik het boek had gekocht en de achterkant had gelezen, vond ik het al een origineel verhaal maar toch ook iets actueel actief qua je zelf opzoeken op het internet. Dat doet iedereen wel is. En het hacken is tegenwoordig met het sociaal media gebeuren ook meer te zien in de actualiteit. Ik vind het heel belangrijk dat je jezelf kan inbeelden in het boek dus dat je het zelf ook kan meemaken. Dat is hier zeker het geval.

Wat je zeker niet kan zeggen is dat het een saai boek is er komt spanning, vriendschap, drama en liefde in voor. Het is ook zeer goed dat de schrijfster een gesloten einde heeft gekozen voor dit boek. Het einde is goed gekozen in verband met het boek maar als we gaan kijken naar de overgang van hoofdstuk 21 en hoofdstuk 22 kon de overgang een beetje beter. Ik was persoonlijk vrij hard in de war wat er gebeurde later dit hoofdstuk werd het wel duidelijk maar dat was niet zo aangenaam om te lezen. Ook heb ik nieuwe woorden geleerd zoals "die klootbommel snorren". Het is een typisch Nederlands woord waar ik nog nooit van had gehoord.

Om het algemeen even samen te vatten is het toch zeker een aanrader als je van misdaad/ jeugdthrillers houdt. Het is niet te dik voor de "ik lees niet graag" mensen en het is een verhaal waar je direct met mee bent. Desondanks de iets minder goede overgang.