Complottheorieën en machtsspelletjes

Twaalf jaar geleden verdween de driejarige Coco tijdens een feest dat verschillende dagen duurde.
Alles gebeurde in Bournemouth, waar Sean Jackson – vader van Coco – een buitenverblijf heeft.
Wat is er gebeurd en “Waar is ze?”.

Twaalf jaar na de verdwijning van Coco, komt Sean te sterven en komen alle personages opnieuw in the picture en wordt er beetje bij beetje duidelijk wat er mogelijks 12 jaar geleden is gebeurd.

Het boek heeft een verrassend einde, maar toch blijft de vraag “Is dit nu wel de waarheid?”

Het boek bestaat uit twee grote delen die elkaar afwisselen. Enerzijds is er het verhaal uit het verleden waar de verdwijning van Coco zich afspeelt en anderzijds is er het heden waar alles draait om de begrafenis van Sean en waar Ruby – tweelingzus van Coco – en Camilla de hoofdpersonages zijn.

Het duurde heel erg lang voor ik een beetje in het verhaal kwam.
Ik vond alles heel erg langdradig en soms zelfs vervelend om lezen.
Het verhaal op zich kon mij wel boeien en toont gelijkenissen met de verdwijning van Maddie McCain, doch de auteur wou volgens mij te veel weergeven, waardoor alles in een erg traag tempo wordt verteld en uiteindelijk blootgelegd.
Het boek staat bol van machtsspelletjes en complotten en complottheorieën.
Het is een boek waar ook alles kan en niets is wat het lijkt te zijn.

Persoonlijk vindt ik het eerder een spannend verhaal dan een echte thriller.
Ik loop niet echt op van dit boek.

Meer recensies van Pierre MG Peeters