4 maanden na het einde van het eerste boek, lijkt het opgewaaide stof weer te zijn neergedaald in Rood Londen. Lila is vertrokken uit de stad, het koninkrijk maakt zich klaar voor magische spelen en Kell, is Kell. Alleen dan een stuk rustelozer.
Nu zijn band met Rhy onbreekbaar is en hun levens met elkaar verbonden zijn voelt Kell zich des te meer opgesloten binnen het paleis.

In de hoop afleiding te vinden en het onrustige gevoel in zijn lijf kwijt te raken regelt Rhy een verrassing voor hem.

Ondertussen bevindt Lila zich in een omgeving die haar bijna op het lijf geschreven lijkt te zijn, maar worstelt zij in deze nieuwe wereld ook met de vraag wie, en vooral wat, zij eigenlijk is.

In een ander Londen rijst een schim uit het verleden op. Klaar om de wereld tegemoet te treden. Maar is één wereld wel genoeg?

In dit tweede deel van de schemering- serie vinden we een hoop actie, verschillende verhaallijnen en onverwachte wendingen!
Mede door de Element Spelen zit er een hoop actie in het verhaal en maken we kennis met een aantal interessante magiërs!

Het verhaal wordt geschreven vanuit de perspectieven van Kell, Lila en de nieuwe koning van Wit Londen en alle drie de verhaallijnen worden uiteindelijk met elkaar verweven.

Waar het eerste boek, vergeleken bij dit tweede deel, een eerste ietwat voorzichtige kennismaking was ondanks de strijd om leven en dood aan het einde, begint dit boek meteen met actie.
Deze actie blijft aanwezig in het verhaal en sluit af met een tof open einde!
(Waar ik persoonlijk vervolgens ontzettend van baal, omdat de vertaling van het derde boek nog even op zich laat wachten!)

De schrijfstijl van V.E. Schwab is aantrekkelijk, haar manier van schrijven is dynamisch, mede door de gebeurtenissen. Ze weet je aandacht ontzettend goed in het verhaal vast te houden en weet wanneer ze een andere wending aan het verhaal moet geven!

Het verhaal heeft een sterkte start, een heerlijk actievol midden en sluit af met een goed plot en einde!

Personages
Ook in dit boek spelen Lila en Kell uiteraard de grootste rollen. Vergeleken met het eerste boek ben ik wel ontzettend blij met de ontwikkeling die beide hebben doorgemaakt in vier maanden tijd, want hun karakters zijn absoluut typerend voor dit verhaal! Absolute complimenten voor de auteur!
Ik ben van beide nog veel meer gaan houden!

En wat betreft Rhy had ik gelijk na het lezen van het eerste boek! Zijn rol wordt groter en in dit boek leren we hem veel beter kennen.
Vooral op persoonlijk vlak kwam er voor mij een verrassing en wat mij betreft was deze zeer aangenaam! Ik zag hem niet aankomen maar ik ben er zeer zeker van gecharmeerd.

In dit boek doet een nieuw personage zijn intrede; Alucard! Een charismatische “piraat” met een klein hartje! Het koste mij geen enkele moeite om hem te omarmen in dit verhaal.
Hij is gewaagd aan Lila, heeft zijn verleden met Kell en Rhy en past naadloos in het verhaal! Zijn personage is een absolute toevoeging en ja, ook deze keer ga ik de uitspraak doen dat we hem in het slot van deze serie terug gaan zien. En wel in een nog grotere rol als die hij nu gespeeld heeft!

V.E. Schwab heeft wat mij betreft weer mooie personages weten neer te zetten in haar boek. Personages zijn zodanig uitgewerkt, mede dankzij haar wijze van schrijven, dat je hen voor je ziet en er dus weinig zelf bij hoeft te verzinnen. Zelfs de personages die geen uitvoerig beschreven achtergrond hebben.
Ze weet elk personage een passende rol te geven!

Conclusie
Eén woord: aanrader! Ook als je twijfelde over het eerste deel!

Ik heb het eerste deel 5 sterren gegeven en ook dit tweede deel krijgt ze alle 5! Ik heb niets aan het verhaal kunnen ontdekken wat ik minder vond. Ik vond het sowieso nog beter dan het eerste boek, en dit heeft met name te maken met de ontwikkeling van de personages, de verhaallijn en de actie in het verhaal! Ik hou er van! Het boek heeft geen moment verveeld en ik heb het niet weg kunnen leggen!

De schrijfstijl van V.E. Schwab geeft die ruimte in dit boek ook niet!

Ik ben ontzettend benieuwd naar het derde en laatste deel!

Reacties op: Heerlijk! Een verhaal vol actie en in 1 adem uit!

De kleuren van schaduw - V. E. Schwab
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 24,99 Bestel het e-book € 14,99