Wederom een heerlijke pageturner met gruwelijke details

Priscilla 08 augustus 2022
‘Jager in de nacht’
Lezers die ’Handtekening van het kwaad’ en ’Gezicht van het kwaad’ al hebben gelezen en net als ik helemaal weg zijn van deze boeken, kunnen ook met dit boek hun hart weer ophalen.

Nieuwe lezers van Chris Carter raad ik aan bij het eerste boek te beginnen. Ondanks dat Chris Carter zijn boeken echter wel zo heeft geschreven dat je niet per se iets mist als je bij het tweede of derde boek begint.

In ’Jager in de nacht’ keren we terug naar Robert Hunter en zijn partner Garcia. Ook dit keer begint het boek vrijwel direct met de ontdekking van een bizarre en gruwelijke moord. Een moord waarvan de gruwelijkheid pas echt duidelijk wordt op het moment dat het lichaam wordt overgebracht naar het mortuarium.

Wat mij meteen aantrok, is de schrijfstijl Chris Carter. Niet alleen leest het boek vlot weg, omdat er van alles gebeurt, maar ook is Chris Carter zeer gedetailleerd waar het gaat om de beschreven moorden.

Zelf ben ik fan van gruwelijke details en vind ik het heel erg fijn als deze duidelijk en goed worden uitgeschreven.

En ondanks dat het voor de doorgewinterde thriller fan wellicht clichématig aanvoelt dat hoofdstukken met een cliffhanger eindigen, voelt dit in de boeken van Chris Carter absoluut niet storend.

Elk hoofdstuk dat eindigt met een cliffhanger maakt dat je wilt blijven lezen. De lezer wordt steeds opnieuw geprikkeld en in combinatie met de spannende gebeurtenissen en de gruwelijke moorden, is ook dit boek wederom weer een fijne pageturner.

Chris Carter weet de spanning in zijn boeken vanaf het begin af aan goed op te bouwen. De ontwikkeling die het verhaal doormaakt zorgt daarnaast zeker voor wat zenuwslopende momenten.

Als je de eerste twee boeken al hebt gelezen, ben je inmiddels bekend met Robert Hunter.

Zelf sloot ik hem meteen vanaf het eerste boek in mijn hart. Hij is verre van perfect en dat maakt hem en zijn karakter meer dan interessant. En daarnaast is hij daardoor wat mij betreft ook zeker perfect als het hoofdpersonage van deze serie.

Ondanks dat je in de eerste twee boeken tussen neus en lippen door wat achtergrond informatie over Robert krijgt, heb ik na het lezen van dit derde boek nog steeds niet het gevoel dat we qua persoonlijkheid heel erg de diepte ingaan.

We weten in principe wel voldoende, maar het lijkt alsof Chris Carter zich vooral gericht heeft op het verhaal, de bizarre moorden en uiteraard het onderzoek naar de dader.

Daarover gesproken, het is enorm fascinerend hoe hij zich heeft verdiept in de donkere kanten van zijn personages.

De daders in zijn boeken zijn absoluut gruwelijk en Chris heeft veel aandacht besteed aan de psychologische kant. Ook in dit boek laat hij heel duidelijk zien wat trauma’s voor mensen kunnen betekenen en hoe mensen vanwege trauma’s kunnen veranderen in psychopaten.

Wat mij in dit derde boek raakte, was het feit dat Chris dit keer de emotie opzoekt. Uiteraard geef ik geen spoilers weg, maar in dit boek vindt een gebeurtenis plaats waarna de emoties van zowel Robert als collega’s duidelijk naar voren komen.

Als lezer vond ik deze twist interessant, al voelde ik mij na twee boeken nog niet helemaal verbonden met enkele personages om dit direct te voelen.

In dit derde boek maken we ook kennis met een nieuw personage. Whitney Myers. Een oud rechercheur welke nu voor zichzelf werkt. Dat haar pad zich met dat van Robert kruist, vond ik persoonlijk een feestje waard. Ze zijn aan elkaar gewaagd en hun band in dit boek zet de boel zeker op scherp. Maar zullen we haar terug zien?

Ook in dit boek lezen we weer enkele hoofdstukken vanuit slachtoffers. Deze zorgen voor een intens en angstaanjagend gevoel en maken het verhaal des te indrukwekkender en spannender.

Een goed verhaal, gruwelijke moorden, interessante personages en een goede opbouw aan spanning.

Dit verhaal heeft het. Daarnaast vond ik de diverse twists heel erg gaaf en heeft ook dit derde boek mij weer heerlijk verrast.

Conclusie
‘Jager in de nacht’ is net als de eerste twee boeken van Chris Carter een thriller naar mijn hart.

Na het lezen van deze derde Robert Hunter, kan ik zeker zeggen dat Chris een auto buy author is geworden en ik kijk nu al ontzettend uit naar het volgende deel.

Als je op zoek bent naar een vlotte thriller met een fijne schrijfstijl, uitgeschreven gruwelijke details en actie en spanning, ben je ook met dit boek weer aan het juiste adres.

Chris Carter weet zijn lezers van begin tot einde te boeien en wat mij betreft zijn zijn boeken echte pageturners!

Meer recensies van Priscilla