Het langverwachte gave vervolg met Will Trent en Sara Linton!

Priscilla 10 juni 2019
We zijn weer in Atlanta als het boek begint met de ontvoering van Michelle Spivey. Aan het winkelen met haar dochter gaat ze er in eerste instantie vanuit, dat het busje dat stopt het voorzien heeft op haar dochter Ashley.

Niets is echter minder waar en het leven van Ashley en de partner van Michelle verandert in een nachtmerrie als blijkt dat Michelle spoorloos is en blijft.

Een aantal weken na de ontvoering zijn Sara en Will op bezoek bij de tante en moeder van Sara als ze plots worden opgeschrikt door twee enorme explosies.

Geprogrammeerd als de hulpverleners die zij zijn gaan zij direct op het gevaar af om hulp te bieden waar nodig. Daarbij stuiten ze op een verkeersongeval, vermoedelijk veroorzaakt door paniek na de explosies.
Het bieden van hulp loopt anders dan verwacht, Sara wordt gekidnapt en Will ziet lijdzaam toe hoe zijn leven letterlijk van hem vandaan wordt gerukt.

Ondanks alle paniek rondom de explosies wordt alles op alles gezet door het Georgia Bureau of Investigation om Sara te vinden. En gaat Will undercover op een plaats waarvan niemand het bestaan of het doel weet..

Wat hebben de verdwijning van Michelle Spivey, een moordlustige geradicaliseerde groepering en de kidnapping van Sara met elkaar te maken?

In dit nieuwe boek van Karin Slaughter spring je direct weer de actie in, alsof het geen 3 jaar geleden is dat je het laatste boek rondom Will en Sara hebt dichtgeslagen.

De relatie tussen Sara en Will kabbelt nog steeds voort en lijkt zich steeds beter te ontwikkelen.

Als Sara gekidnapt wordt, wordt dan ook heel duidelijk wat zij betekent voor Will en wat hij voor haar over heeft om haar veilig thuis te laten terugkeren.
Is hij zijn angst de baas en kan hij nog helder nadenken als het gaat om Sara? Of staat dit zijn functie bij de GBI in de weg?

Het verhaal begint met de ontvoering van Michelle Spivey. Vervolgens schakelt de auteur over naar Sara en Will.

Na de kidnapping van Sara wordt de dag van de kidnapping op dezelfde tijd door verschillende personages beleeft.

We lezen vanuit Sara, Will en Faith. Een interessant beeld dat ontstaat omdat het een absoluut volledig beeld geeft vanuit belangrijke oogpunten.

Vanuit dat startpunt wordt het verhaal vervolgens vooral vertelt vanuit Will en Sara met een mooie afwisseling tussen beide.

Het verhaal is opgedeeld in drie delen waarvan het laatste deel zich vooral richt op de ontknoping.

Gaandeweg wordt duidelijkheid verschaft over de rol van Michelle Spivey en beland je met Sara op een plaats die zo afschrikwekkend is dat je de angst en het benauwde gevoel van de pagina’s voelt afspatten.

Zoals we van de auteur gewend zijn is het verhaal dynamisch, vinden gebeurtenissen in een duidelijke volgorde plaats en zijn spannend, origineel, goed uitgewerkt en laat de omschrijving ervan niets aan de verbeelding over.

Het is een verhaal met een spannend begin, een spannende zoektocht naar de waarheid en het lot van Sara met een verassend plot en verschillende wendingen.

Behalve de aspecten van een goede thriller bevat het gelukkig ook nog liefde en leef je enorm mee met de personages. Het einde vind ik dan ook mooi en laat me snakken naar een vervolg in de Georgia-reeks!

Schrijfwijze
Karin Slaughter heeft een unieke schrijfstijl die ik als fan overal uit zou halen.

Haar beschrijvingen van emoties, plaatsen en gebeurtenissen zijn fenomenaal en briljant. Hierdoor kan ik mij ontzettend inleven in personages en het verhaal.

Karin ontwijkt geen enkele woorden, schrijft zoals het is en schuwt het niet om grof te zijn. Ik houd er van!

Er gebeurd voldoende in het verhaal, het is spannend en zakt nergens in. Het behoudt het tempo en duidelijk is, net als bij al haar andere boeken, dat Karin weer een hoop achtergrond onderzoek gedaan heeft. Zowel op medisch gebied als op het gebied van overheid, politie en FBI.

Juist dit goede onderzoek naar feiten en informatie maakt dat het verhaal leeft. En omdat het ook in de tegenwoordige tijd geschreven is, komt het realistisch over en ineens heel dichtbij.
Daarnaast heeft ze weer op een gave wijze een actueel onderwerp weten te verwerken in het boek; die van een radicaliserende groepering.

Door alle bovenstaande leest het boek weer heerlijk weg en is het gewoon niet weg te leggen.

Ik kan alleen maar hopen dat het volgende boek weer een vervolg is in de serie!

Personages
Evenals in voorgaande boeken uit deze reeks komen we de vaste personages weer tegen; Sara Linton, Will Trent, Faith Mitchell en natuurlijk Amanda.

Amanda blijft een van mijn favorieten, puur vanwege het feit dat ze een vrouw is die een hoge rang binnen het GBI bekleedt, maar daarnaast ook ontzettend hard en eerlijk is.

Dit verhaal richt zich qua personages wel veel meer op de relatie tussen Sara en Will, hun band met elkaar, maar vooral ook het vertrouwen dat zij wel of niet in elkaar hebben.

Ondanks dat het een thriller is, vind ik het persoonlijk prettig dat er toch ook meer aandacht is besteed aan hun relatie. Het geeft het verhaal net even dat extraatje als het gaat om de emoties en de paniek.

In dit verhaal maken we natuurlijk ook kennis met Michelle Spivey. Alhoewel een belangrijke rol in de achtergrond van het verhaal, komen we niet veel over haar te weten. Vooral het hoognodige voor de strekking van het verhaal dus.

Gruwelijke daders uiteraard in overvloed. De personages die het meeste indruk op mij hebben gemaakt zijn Novak, Gwen en Dash, mede door hun gruwelijke daden en denkwijzen.

Heerlijk hoe Slaughter dit weer zo kan opschrijven. Je ziet het voor je zodra je het leest en het kippenvel staat direct op je armen. ‘Zieke gedachten’ zou een juiste omschrijving zijn, ik hou er van als dit zo terug- en overkomt in een verhaal!

Conclusie
Concluderend; de fans gaan absoluut weer blij zijn met dit geweldige vervolg van Will Trent en Sara Linton! Ik ben gelukkig!

Een mooie verdieping in de relatie van de hoofdpersonages, weer spannende gebeurtenissen met een gruwelijke geschiedenis ten grondslag en een koppeling naar de actualiteit.

Voor mij weer een absolute topper op de Slaughter plank in de kast!
En tja.. toch wel heel erg nieuwsgierig welk boek volgend jaar uitkomt en of het inderdaad weer een vervolg gaat zijn in de Georgia-reeks!
Ik hoop het in ieder geval!
Een aanrader!

Meer recensies van Priscilla