Mooi, klein boekje

Puk 18 november 2019
Buurtsupermens is een mooi, klein boekje. Het soort boek dat je even laat nadenken over hoe je zelf de wereld om je heen ziet.
Keiko is in de dertig en werkt als flexmedewerker in een buurtsuper en is daar zelf heel erg blij mee en op haar plek. Helaas zien haar familie en de (weinige) mensen om haar heen dit anders. Keiko heeft zelf ook een heel andere manier van kijken, wat treffend verwoord wordt op pagina 118: 'En ze is veel blijer met een zus van 'haar kant' die een heleboel problemen heeft, dan met een zus van 'de andere kant' bij wie zich niet één probleem voordoet. Voor mijn zus is de wereld zo veel begrijpelijker, veel normaler.' Buurtsupermens is een klein pleidooi om ieder in zijn waarde te laten en te doen wat goed voelt voor jezelf (hoe bevreemdend dat soms - voor anderen - ook moge zijn).

Meer recensies van Puk