Simone van der Vlugt is één van mijn favoriete schrijfsters, wat maakt dat mijn verwachtingen vooraf hooggespannen waren. De Doorbraak leest lekker weg, maar bracht voor mij niet de spanning zoals ik die had bij het lezen van Simones andere boeken. Ze beheerst de kunst om de lezer een verhaal in te zuigen, iets wat ik bij het lezen van dit boek minder ervaarde. Kortom: al met al absoluut een prima boek, al heeft Simone betere verhalen geschreven.

Schrijfstijl is zoals altijd vlot en prettig. Hoofdpersonage Romée roept in het begin van het verhaal nog sympathie bij me op, later in het verhaal heb ik wat moeite met haar; ze begint egocentrische trekjes te vertonen. Toch maakt dat ook dat het karakter goed is uitgediept. Spanning zit voornamelijk in het psychologische aspect en komt vooral aan het einde tot uiting.

Eindoordeel: prima boek 'voor tussendoor' (bijv. tijdens een vlucht of het wachten op een vliegveld). Het is in een uurtje of vijf wel uit te lezen.

Reacties op: Leuk boek 'voor tussendoor'.

De doorbraak - Simone van der Vlugt
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 10,00 Bestel het e-book € 5,99