In een park in Leiden doet een wandelaar een schokkende vondst: een uitgemergeld lichaam met het cijfer 5 in zijn buik gekerfd. Het slachtoffer was journalist bij een bekend opinietijdschrift, verdween enkele maanden daarvoor en liet een afscheidsbriefje achter. Rechercheur Léon Coeur is geschorst vanwege een schietincident en moet zich eigenlijk gedeisd houden, maar ziet deze moordzaak als zijn kans om te bewijzen dat zijn team niet zonder hem kan. Hij besluit de hulp in te roepen van zijn nichtje Hanna, die criminologie studeert.
Als blijkt dat de journalist is onderworpen aan een wrede Midden-Oosterse marteltechniek, opsluiting in een volledig witte kamer, vermoeden ze dat hij te veel wist over de recente terroristische aanslag in Amsterdam. Was hij een complot op het spoor? Was de werkelijke dader van de aanslag wel de vluchteling die samen met de bom tot ontploffing kwam? Stukje bij beetje komen Léon en Hanna dichter bij de angstaanjagende waarheid.

Het duurde even voordat ik het verhaal te pakken kreeg. Maar nadat ik de personages goed in mijn hoofd had zitten bleef ik nieuwsgierig. De spanning loopt heel langzaam op maar dan is het boek niet meer weg te leggen. Het verhaal zit heel goed in elkaar en het was niet te voorspellen hoe het af zou lopen.
Spannend tot de laatste letter! Ik hoop dat er meerdere delen komen! Erg goed boek! Als je van Scandinavische thrillers houdt is dit beslist een aanrader van eigen bodem!

Reacties op: De witte kamer

De witte kamer - Samantha Stroombergen
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 15,00 Bestel het e-book € 11,99