Het meisje van toen

Rachel van der Lee 15 september 2019 Auteur
Twintig jaar geleden bedroog Paul Meertens de vrouw met wie hij pas getrouwd was. Nu, terwijl hij een goede baan bij een IT-bedrijf heeft, staat hij oog in oog met zijn onenightstand van toen, Lieve Breevoort. Ze solliciteert naar de functie van managementassistente. Paul is van slag, maar herpakt zich. Hij besluit een afwijzingsbrief te sturen en het hele voorval zo snel mogelijk te vergeten. Maar zo makkelijk laat Lieve zich deze keer echter niet aan de kant schuiven. Weldra ziet hij haar terug als danslerares van zijn jongste dochter, als de nieuwe squashpartner van zijn vrouw en als de invalster op school. Hij begint haar werkelijk overal te zien. Wordt hij gek? Nee, het is erger dan dat. Ze is uit op wraak en ze heeft verdomd lang de tijd gehad om die voor te bereiden…

Het was een behoorlijke omschakeling voor mij persoonlijk. Mij is niet helemaal duidelijk of dit een novelle of een thriller is in de diverse recensies die ik elders tegengekomen ben.
Het ebook met 123 pagina's was heel snel uit. Een boek geschreven in de ik vorm vanuit de beleving van de mannelijke hoofdpersoon Paul Meertens. De schrijfstijl is heel prettig, de hoofdstukken kort waardoor het heel snel leest. Op mij komt de hoofdpersoon erg naïef over als hij plotseling te maken krijgt met zijn verleden.
Voor mij was het geen verrassing dat er sprake was van een wraakactie. De gebeurtenissen volgen elkaar in hoog tempo op. Omdat het voor mij nogal voorspelbaar was, miste ik de verrassing.
Als het boek vanuit meerdere personages was geschreven had ik persoonlijk mooier gevonden. Voor mij had het een veel dikker boek mogen zijn want aan de manier van schrijven ligt het zeker niet!

Meer recensies van Rachel van der Lee