Laat me los

Rachel van der Lee 17 augustus 2019 Auteur
Tijdens een feestje ziet Kathleen een vroegere schoolvriendin terug. Deze vertrouwt haar toe dat haar man Alex al jaren kampt met een angstpsychose die zulke proporties heeft aangenomen dat het haar huwelijk langzaam maar zeker ruïneert. Ze vraagt Kathleen, die psychologe is, haar en haar man te helpen. Kathleen stemt toe, maar al snel blijkt dat ze een hele klus heeft aan Alex. Iets uit het verleden domineert zijn leven, maar ondanks zijn schreeuw om hulp kan, wil en durft hij Kathleen niet in zijn ziel te laten kijken. Wat houdt Alex achter? Waarom is hij zo overbeschermend ten opzichte van zijn dochter? Welk geheim draagt hij mee dat zijn ondergang zou kunnen betekenen? Kathleen ziet de ernst van de situatie in. Als ze Alex wil helpen heeft ze geen tijd te verliezen.

De personages voor een deel al leren kennen uit het vorige deel. Dat is onder andere Kathleen die psychologe is en te maken krijgt met de problemen van nieuwe personages, die je heel langzaam heel goed leert kennen. De psychologische spanning is goed voelbaar tussen de regels. Het verhaal verveelt geen moment en nodigt steeds uit tot doorlezen. De verschillende verhaallijnen komen uiteindelijk samen. De spanning wordt langzaam opgebouwd en het uiteindelijke einde was geen verrassing maar wel heel goed! Ik heb het boek heel graag gelezen!

Meer recensies van Rachel van der Lee