Na Melanie

Rachel van der Lee 09 juli 2019 Auteur
Het vrijstaande huis in de geboortestreek van haar vriend Jochem leek perfect. De grote tuin maakte het uitstekend geschikt voor een gezin met kinderen, Rosalins grootste wens. Eenmaal in Haarwoude aangekomen, vervaagt Rosalins geluksgevoel snel. De vorige bewoonster blijkt zichzelf van het leven te hebben beroofd en Jochems ex, Suzan, woont op nog geen vijf kilometer afstand. Terwijl Rosalin wanhopig probeert zwanger te worden, dringt het verleden zich aan haar op. Wat heeft zich vroeger in het huis afgespeeld? Waarom wordt Rosalin bedreigd als ze daar achter probeert te komen? Welke rol speelt Jochem? En wie is de vader van de baby van Suzan?

Het boek is opgebouwd vanuit twee ik personen, eentje in het heden en eentje in het verleden. En nog een derde persoon van wie je in de eerste instantie niet weet wie het is. Doordat er een ander lettertype is gebruikt weet je wanneer er van personage wordt gewisseld. De onderhuidse spanning is steeds aanwezig. Wat is er in het verleden gebeurd wat nog zoveel effect heeft op het heden? Heel langzaam ontvouwen die twee verhalen zich en word je als lezer tot het allerlaatste moment op het verkeerde been gezet! Verrassend boek en ik heb het dan ook heel graag gelezen.

Meer recensies van Rachel van der Lee