benieuwd naar eventueel tweede boek

Ramonaleest 05 november 2019
Het boek heeft veel personages die de revue passeren. De hoofdpersoon is toch wel rechercheur Tess en zij word heel goed beschreven. Ze werkt nauw samen met collega Marie en ook van haar krijg je een kijkje in het prive leven mee. Van de andere teamleden worden de details wat minder zichtbaar.
Het verhaal speelt zich af in het Zuiden van Zweden en dit word ook heel duidelijk uitgewerkt. Hier scoort Frennstedt wel punten mee. Als je bekend bent in Zweden dan zul je je zeer zeker daar wanen in dit verhaal.
Ik kwam moeilijk in het verhaal. Heb me er de eerste 100 pagina’s toch wel voor moeten zetten en me erdoor heen moeten worstelen. Erna zat de stroom ervoor mij lekker in. Maar van echte spanning is er voor mij geen sprake. Als alle lijntjes aan het einde bij elkaar komen dan weet je al eigenlijk wel al wie de dader is. Voor mij miste dit boek echt de verrassingen waardoor de lezer op het verkeerde been word gezet.
Dit is het eerste deel uit een serie, wanneer het volgende deel uitkomt zal ik deze willen lezen om te kijken of het verhaal meer diepgang krijgt waardoor je aan je boek vastgekluisterd bent. Voor een eerste boek zitten er zeker wat verbeterpuntjes in, maar desalniettemin heeft het ook zijn positieve punten.

Meer recensies van Ramonaleest