Het verhaal word in twee delen verteld. Het eerste deel van het boek word verteld vanuit Dorine. Hoe hun eerste kennismaking is en hoe ze gaan starten aan hun nieuwe avontuur, samenwonen op de Herengracht. De dames hebben een hechte vriendschap, dat spat van de bladzijdes af. Maar ook hier zijn er weer kleine addertjes onder het gras wat het boek ondanks dat het een roman is ook wel spannend maakt. Je wilt verder lezen.

Het tweede deel van het verhaal word vanuit Dolf geschreven. De huurder die bij de dames op de Herengracht de vierde ruimte bewoond. Hij past goed bij de dames. Ook hij heeft een heel eigen verhaal, waardoor je hem ook beter gaat begrijpen wanneer dit allemaal wat meer uitgelicht word tijdens het verhaal.

Het verhaal heeft een aangename snelheid erin zitten. Zoals eerder benoemd komt er ook iets van spanning omhoog waardoor je verder wilt lezen. De hoofdstukken zijn niet te lang.

Het verhaal bevat vriendschap, liefde, verdriet en ook wel de mankementen die er bij het ouder woorden bij horen. Deze zijn ook erg goed uitgewerkt. En hieraan merk je dat Margareth uit deze sector komt. Ze kan iets meer in detail vertellen en dat maakt het boek aangenaam en realistisch.

Reacties op: genoten van dit boek!

Dames op de Herengracht - Margareth Hillebrandt