Escaperoom?

Ramonaleest 23 augustus 2019
Ik las de Escaperoom van Megan Goldin voor Ambo Anthos als e-book.

korte samenvatting:
De opdracht is simpel: kom er levend uit. In de lucratieve wereld van Wall Street zijn Vincent, Jules, Sylvie en Sam ultieme carrièrejagers. Hun leven staat in het teken van meedogenloze ambitie, miljardendeals en buitensporige luxe. Wanneer de vier vast komen te zitten in een escaperoomlift gaat het verschrikkelijk mis. Ze worden gedwongen hun onderlinge wedijver opzij te zetten en gezamenlijk opdrachten uit te voeren om vrij te komen. Maar naarmate deze onheilspellender worden en er duistere geheimen bloot komen te liggen, wordt de stemming grimmiger. Als ze willen overleven, moeten ze een laatste raadsel oplossen: wie van hen is een moordenaar? De escaperoom biedt een vlijmscherpe blik op de meedogenloze strijd die zich binnen bedrijven kan afspelen achter de opgehouden schijn van samenwerking en collegialiteit.

Wauw wat een lekkere pageturner is dit boek. De hoofdstukken verspringen van Sara Hall naar De lift. En uiteindelijk loopt het verhaal in elkaar over wanneer de puzzelstukjes in elkaar lijken te passen.

Een verhaal over ambitie en wat je hiervoor moet doen en laten. Een verhaal over liefde voor je familie. Kies je je werk boven je familie? Een verhaal over concurrentie op de werkvloer. Al deze facetten samen zorgen voor een spannend verhaal.

Ik geef dit boek 4 van de 5 sterren.

Meer recensies van Ramonaleest