In het begin word je wegwijs gemaakt in het geen wat zich afspeelt in het district en hoe de relatie binnen deze gemeenschap is tussen mannen en vrouwen. Hoe de toekomst uitziet van een genadejaar meisje wanneer deze terug komt. Ook krijg je al een beeld geschetst van sommige meisjes die samen met Tierney het genadejaar staat te wachten.

Ik vind het mooi om te zien wat voor een meisje Tierney is. Zoals ze thuis is, zo is ze tijdens haar genadejaar ook. Ze heeft een sterke eigen mening, waar ze soms ook wel eens aan twijfelt. Maar hoe dan ook ze volgt de dingen waarin ze geloofd.

De personages worden goed uitgewerkt. Je krijgt van de meisjes met naam een goed beeld. Zoals overal zit er ook een ‘rotte appel’ in het verhaal. Dit vind ik heel mooi uitgewerkt. Je leeft met ze allemaal mee. Ze ondergaan het een en ander, maar blijven sterk en vechten tot op de laatste minuut.

Dit verhaal had me vanaf bladzijde 1 te pakken. Het verhaal is makkelijk geschreven. De hoofdstukken zijn niet al te groot en het leest zich allemaal heel prettig. Er zitten genoeg verrassingselementen in het verhaal waardoor het niet voorspelbaar word.

Reacties op: Spannend!

Het schaduwjaar - Kim Liggett
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 18,99 Bestel het e-book € 11,99