Benieuwd naar de rest...

Ramonaleest 06 september 2019
Ik las Perfecte resten van Helen Fields als e-book voor Ambo Anthos.

Korte samenvatting:
Op een afgelegen plek in de Schotse Hooglanden staat een lichaam in lichterlaaie. Al wat achterblijft om het slachtoffer te kunnen identificeren zijn tanden en een reepje stof. Tegelijkertijd schreeuwt een vrouw om hulp in een afgesloten kamer ergens in Edinburgh. Het is Luc Callanachs eerste werkdag bij de Schotse politie en hij krijgt direct een moordonderzoek toegewezen. Net vertrokken bij Interpol wil hij zich graag bewijzen bij zijn nieuwe team en directe collega Ava Turner. De moordenaar is een geduchte tegenstander die vakkundig zijn sporen weet uit te wissen. Het duurt niet lang tot er nog een vrouw wordt ontvoerd; Callanach begint een race tegen de klok om het slachtoffer te vinden voordat het te laat is. Maar het daadwerkelijke lot van de ontvoerde vrouwen is gruwelijker dan Luc ooit had kunnen vermoeden…

De Cover:
Ik vind de cover van dit boek mysterieus. Je kan er niet veel uit herleiden. Maar ik vond de titel al enorm aanspreken en de zinnen boven aan de pagina: Eerst grijpt hij hen en Dan breekt hij hen.

Wat vind ik?:
Allereerst ben ik blij verrast dat dit een eerste deel is van een thrillerserie. Dit boek is zo spannend dat je wilt blijven lezen. Je wilt weten wat King doet. Je wilt weten hoe dichtbij de politie komt. Gaan ze ontdekken hoe de vork in de steel zit? Je wilt gewoon weten hoe het afloopt. Het is hierdoor in mijn ogen dan ook een echte page-turner.
Ik vind dat de personages mooi gedetailleerd beschreven worden, waardoor ik me een echt beeld kan maken van de mensen waarover ik lees. Dit vind ik wel echt een pluspunt. Voor mij is dit een thriller die me nog een tijdje zal blijven heugen. Wat een gruwelijke dingen kunnen je aangedaan worden.
Ik verheug me nu al op de andere delen die komen gaan in deze thriller serie, zodat ik nog meer te weten ga komen over inspecteurs Ava Turner en Luc Callanach.

Meer recensies van Ramonaleest