‘Day Dreamer’ - Luna van Roosen

RBogerd 29 september 2019
Cover
De cover is zo sprookjesachtig, een lief meisje voor een mooi bewerkte rond venster met vele rode rozen eromheen. Het is mij duidelijk dat het over een sprookje zal gaan.

Quote: ‘Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.’ - C.S. Lewis

Samenvatting
Het verhaal begint met het schilderen van de muren in een huisje door Lora, een meisje dat zichzelf niet knap vindt, door opmerkingen van buitenaf en haar moeder om een thuis te maken voor hun nieuwe samengestelde gezin. Haar moeder heeft namelijk een nieuwe man, die ook een dochter heeft. Nu wil het geval dat Lora haar ongelofelijk knappe stiefzus totaal niet mag, dit laat ze duidelijk merken, maar haar moeder is hier niet van onder de indruk en vindt dat ze beter haar best moet doen.
Dan verandert het verhaal en verdwaalt Lora samen met haar Jack Russel Henry in het bos. Wanneer ze de moed bijna opgeeft om eruit te geraken, ziet ze een fel licht en dit brengt haar naar een kasteel toe. En voor ze het weet heeft ze daar een plek gekregen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Maar krijgt wel meteen allerlei regels waar ze zich aan moet houden, die haar wel enigszins vreemd voorkomen en is ze ineens lid van het personeel.
‘De volgende bestemming is de tuin. We waden door de zee aan rozenstruiken.’
Dan gebeuren er enkele rare dingen waar niemand antwoordt op wil geven en blijkt ook nog haar stiefzus op te komen dagen, waardoor Lora zich weer op de tweede plaats voelt. En dan nog het mysterie van al die verdwenen broers, waar ook geen woord over wordt gerept.
Stukje bij beetje worden er sluiers opgelicht, maar daardoor komen er nog meer vragen vrij die alles nog mysterieuzer maken.

Mijn mening
Zo levendig geschreven door zo’n jonge auteur, chapeau. Ik vind het geweldig en kon me helemaal inleven in de beeldend geschreven hoofdstukken, die mysterieus, spannend en ook grappig zijn. Daarnaast creëerde ze het gevoel dat ik midden in het verhaal zat en vanaf de zijkant meekeek. Als kers op de taart is ieder beginnend hoofdstuk voorzien van een mooie achtergrond tekening, elk weer anders.
Zo jammer dat ik nog een tijdje zal moeten wachten op het vervolg, had nu al graag geweten hoe het afloopt. Kan niet wachten op het vervolg.

Conclusie
Het is een magisch sprookje met moderne invloeden die je in zijn greep houdt zodat je niets anders kan doen dan verder lezen en meer te weten wilt komen. Een echte aanrader wanneer je van sprookjes en je in een andere wereld wilt wanen houdt.

Meer recensies van RBogerd