Samenvatting
Stijn vindt zijn twee jaar oudere broer in kleermakerszit naast een dood meisje bij het zwembad, waar hij altijd zit te roken van de gestolen sigaretten van zijn tante. Hij raakt helemaal van slag en wil er alles aan doen om zijn broer te beschermen. Zijn broer is namelijk niet zoals iedereen en heeft veel regelmaat nodig. Daarom besluit hij te wachten met de politie in te lichten en zijn broer daar weg te krijgen inclusief de spullen van zijn broer die altijd te vinden zijn in de bekende verstopplek in de bosjes.
Dan gaat Stijn zelf het een en ander uitzoeken. Wie is dat meisje, waarom is ze dood en wat heeft zijn broer ermee te maken. Hij krijgt hulp van Dunya de vriendin van de overleden Quinty en langzaam komen ze door speurwerk achter de vreselijke waarheid.

Mijn mening
Het is een chronologisch geschreven verhaal, zeer goed te volgen voor de doelgroep en zeker niet moeilijk. Ook worden de familiebanden en wat het met je doet als je niet samen kunt leven met je broer aan bod.

Conclusie
Een aanrader voor tienerjongeren. Spannende jeugdthriller vanuit de gedachten en belevenissen van een jongen van veertien.

Reacties op: ‘De moord op Queen_T’ - Tanja de Jonge

De moord op Queen_T - Tanja de Jonge