Samenvatting
Emily, Lisa en Jurre zijn huisgenoten. Emily studeert criminologie en mag stagelopen in een politiebureau dankzij een vriend van haar overleden vader. Dan ziet ze haar huisgenoot Lisa tijdens haar werkzaamheden daar, die een man beschuldigd van het overtreden van een contactverbod, hij blijkt haar vader te zijn. Bij het in de juiste dossiers leggen van aangepaste verslagen komt ze stukken over de vader van Lisa tegen en haar nieuwsgierigheid wint het van de aarzeling of dit wel juist is. Ze fotografeert met haar mobiel het telefoonnummer uit het dossier en na enige aarzeling geeft ze deze aan Lisa. Lisa is bij nader inzien blij dat ze contact met haar vader heeft. Dan duikt Emily in het verleden van Lisa’s vader en komt erachter dat hij behoorlijke delicten waaronder geweldpleging op zijn kerfstok heeft. Omdat ze bang is dat ze een enorme vergissing heeft gemaakt vraagt ze aan haar mentor, wat wijsheid is.

Quote: ‘Dan zou ik haar maar in de gaten houden.’

Hierna gaat er van er van alles fout!

Mijn mening
In het begin had ik last van de snelle wisselingen van het heden naar het verleden en visa versa. Daardoor moest ik steeds weer teruglezen, voor mij persoonlijk storend. Pas na ongeveer 30 van de gelukkig niet te lange hoofdstukken werd dit minder en gebeurde het dat ik als het ware meegezogen werd in het verhaal tot aan het laatste hoofdstuk en de proloog.
Buiten de aangrijpende gebeurtenissen, verweven in het heden en het verleden en de spanning die zich steeds verder opbouwt is het ook fijn dat de sterk uitgewerkte onderlinge relationele problemen zijn meegenomen in dit verhaal. Ze zijn zeker erg waardevol en verhelderend voor dit verhaal, dat vanuit diverse perspectieven wordt verteld.
Een goed uitgewerkt verhaal met een verrassend einde.

Conclusie
Een verhaal over meerdere aspecten, gelijkend op puzzelstukjes, mede door de verschillende invalshoeken en tijdlijnen die uiteindelijk uitkomen op een wonderbaarlijk einde.
Voor een thriller is het zeker de moeite waard om te lezen daar de spanning toeneemt naarmate het boek vordert, ik beveel het van harte aan!

Reacties op: ‘Fatale keuzes’ - Nina Verheij

Fatale Keuzes - Nina Verheij
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 19,95 Bestel het e-book € 9,95