Samenvatting >><3>
Het lijkt erop dat er naar sollicitanten gezocht wordt door middel van een puzzelspel genaamd CARPA 3521 op het internet: ‘Hello, we are looking for highly intelligent individuals.’

Geus Versluijs is student informatica. Hij en zijn it-vrienden worden erin meegezogen zo verslavend blijkt het te zijn om deze uitdaging op te lossen. Zodra hij de puzzels heeft opgelost en zijn kunnen heeft bewezen, verwacht hij groots onthaalt te worden door een toekomstige werkgever. Zodra hem begint te dagen dat er dingen niet in de haak zijn wil hij afhaken, maar dit staan ze niet toe en wordt hij onder bedreiging dat ze zijn familie iets aan zullen doen ontvoerd. Hij probeert net voor zijn verdwijning nog zijn vriend, die superslim is en zijdelings werkt hij Rijkswaterstaat een verborgen boodschap door te geven om zijn zus veilig te stellen. Met zijn verdwijning en de gebeurtenissen gaat ook Geus zijn vader, oud sluizenwachter dingen uitzoeken betreffende het waterpeil tenslotte wonen ze beneden AP en middenin Rivierenland en weet hij anderen van zijn vermoeden te overtuigen.

Mijn mening <\\><
Dit verhaal pakt me meteen, leest erg prettig en komt heel erg waarheidsgetrouw over. Erg leuk ook dat het vanuit meerdere personages geschreven is. Daarnaast is het ook heel erg aangenaam dat het verhaal zich afspeelt in Nederland en herken ik meerdere locaties (tenslotte woon ik er middenin), waardoor veel erg bekend voorkomt en het verhaal wel heel erg dichtbij komt.

Conclusie ><[o]>
Het is een uiterst goed doordachte gebeurtenis die zomaar zou kunnen gebeuren, de auteur heeft zich goed op de hoogte laten stellen en/of grondig onderzoek gedaan naar het waterschap en hackers.

Reacties op: Een spannend realistisch boek

Het Carpa Complot - Heleen van den Hoven
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 15,00 Bestel het e-book € 7,99