Rebel - Rebecca Yarros

RBogerd 23 september 2019
Samenvatting
Rebel, Penna Castairs voor haar vrienden was altijd een stoere meid. Helaas heeft haar zus door diens handelen dit gereduceerd tot onzeker en twijfelend aan zichzelf. Al haar vrienden zijn nog in de veronderstelling dat ze nog steeds de onaantastbare, stoere meid is die niemand buiten haar team tot haar toelaat. Toch trekt ze zich langzaam terug en niemand heeft het door. Dan besluit ze om iets spectaculairs te doen om er weer helemaal bovenop te komen. Ze wordt daarbij geholpen door een vreemde die ze in een bar in Las Vegas heeft ontmoet, genaamd Cruz Delgado. Hij laat zich voor het karretje spannen en doet met haar mee. Voordat ze nader tot elkaar kunnen komen na de stunt worden ze door de politie opgepakt.
Ze denken elkaar nooit meer tegen te komen als ze de schrik van hun leven krijgen. Hij is de nieuwe docent en zij is zijn leerlinge. De aantrekkingskracht is erg groot en ze moeten erg hun best doen om dit voor zichzelf en de omgeving te verbergen. Toch kunnen ze niet bij elkaar weg blijven en zorgt dit voor stiekeme afspraken en geheimen.
Penna heeft nog veel last van het gebeuren, te lezen in het eerste boek en Cruz heeft zo zijn eigen geheimen waar hij niet over spreekt. Beide zijn niet genegen om zich daarover uit te spreken.
Daarnaast heeft ook Penna net zoals de andere leden van The Renegades te maken met camera’s die ze volgen met elke stap die ze buiten de privégelegenheid zetten en moet ze erg op haar tellen passen.

Mijn mening
Het beste van de drie boeken. Beide personages heb ik in mijn hart gesloten. Dit boek was echt een pageturner waarin ik helemaal meeging.

Conclusie
Het is een verhaal dat vergeleken met de vorige delen meer spanning en emoties met zich meeneemt, ook leuk om wederom toffe stunts mee te maken. Je gunt ze gewoon een happy end.

Meer recensies van RBogerd