Samenvatting
Lin werkt als rechercheur bij de recherche-eenheid 3b, regio Rijnmond en staat op het punt om zich aan te sluiten bij een meeting over een drugsvondst, als ze een bericht in haar Steigereiland-buurtapp krijgt: ‘Dirk zit in de kraan. Politie heeft weg afgezet.’ Zonder erover na te denken stapt ze op haar motor en haast zich naar Steigereiland. Daar weet ze een probleem met een bewoner op te lossen.
Als ze thuiskomt van haar werk gaat ze altijd zwemmen rond Steigereiland, dit doet ze samen met Sabine een buurtmeisje om te ontspannen. Alleen deze keer laat haar buurmeisje zich niet zien en gaat ze alleen zwemmen. Maar diezelfde avond laat Karen de moeder van Sabine weten dat haar dochter verdwenen is.
Niet alleen de verdwijning van Sabine zal het hele boek centraal staan, maar ook de komst van haar zus Nina uit Thailand en de ex-man van Lin die opgepakt wordt als verdachte inzake de verdwijning van Sabine.
Uiteindelijk is het einde van dit boek een totale verrassing.
Mijn mening
Het verhaal gaat in het begin te langzaam voor mij, daarbij gingen de gedachten van Lin soms alle kanten op en vond ik dat lastig. Maar het feit dat de eilandbewoners en de collega’s neergezet zijn als erg goede personages maakt het verhaal weer goed.
Conclusie
Wanneer je houdt van spanning raad ik je niet aan om dit te lezen, maar hou je van gemeenschappen en wat er kan gebeuren als daar iets gebeurt ben je aan het juiste adres. Dit boek is redelijk uniek en niet in een hokje te passen. Zodra je dit leest voel je de algehele sfeer van de bewoners aan het water.

Reacties op: ‘Steigereiland’ – Lidewij Martens

Steigereiland - Lidewij Martens
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 7,50 Bestel het e-book € 9,99