Samenvatting
Toen was je weg. - Zomaar plotseling verdwenen. - Voor altijd. - Mij achterlatend zonder hoop. - Verdwaald tussen angst en zelfmedelijden. - Alleen … godvergeten alleen. - Toen was je weg.

Dit verhaal is gebaseerd op de waarheid, maar de namen, tijden en plaatsen zijn aangepast.
Janine Overmars is weggelopen met haar zoontje Jack en heeft samen met Harry een nieuw leven opgebouwd. Ze heeft een slecht huwelijk achter de rug en helaas voor haar blijft ze niet voor haar ex verborgen en weet hij haar te vinden. Daarnaast heeft ze te maken met haar huidige partner die ook problemen heeft en ook dit heeft zijn weerslag op haar leven.

Mijn mening
Aan de ene kant roept het verhaal op dat je medelijden met Janine krijgt, maar aan de andere kant is Janine ook wel vol van zichzelf. Een voorbeeld: zoals ze bij het arbeidsbureau reageerde en hoe ze deed en dacht, dit zorgde ervoor dat mijn nekharen overeind kwamen. Omdat terwijl ze zelf ook niet goed behandeld is snap ik deze houding niet zo goed. Aan de andere kant kon ik me het gevoel van steeds opnieuw te moeten verhuizen goed voorstellen, daar dit mijzelf in mijn jongere jaren ook is overkomen en dat maakte dit boek gedeeltelijk persoonlijk. Het zal geen gemakkelijk verhaal zijn geweest om te vertellen en op een juiste manier uit te beelden.

Conclusie
Het is een heftig verhaal en daar moet je tegen kunnen. Er zullen lezers zijn die hier door de emoties in dit boek aangedaan zullen reageren en daarom een kleine waarschuwing voor deze groep, het kan je naar je strot grijpen. De schrijfstijl is goed te volgen, toch voelt het een beetje uitgerekt, het had iets korter gekund en soms een beetje onsamenhangend.

Reacties op: ‘Toen je weg was’ - Anya van der Gracht

Toen was je weg - Anya van der Gracht