‘Zondig koninkrijk’ (Mount- trilogie #3)- Meghan March

RBogerd 05 oktober 2019
Samenvatting

Het derde deel begint met Mount die achtentwintig jaar terug in de tijd is en hoe hij in contact komt met Johnny Morello, het hoofd van de Morello-misdaadfamilie en hoe hij aan zijn huidige naam is gekomen.

Let op spoilers betreffende voorgaande delen!

Dan gaat het verhaal verder waar het tweede deel eindigde en Mount haar uit de auto probeert te krijgen om haar te beschermen nadat er op hun geschoten is. Vanaf dat moment is hij alleen maar bezig om haar veilig te houden, zelfs met zijn eigen lichaam. Hoewel hij ernstiger gewond is laat hij zich niet helpen tot hij zeker weet dat Keira als eerste goede hulp krijgt.

Quote: ’Hij gebruikt zichzelf als schild.’ ’Zorg dat ze veilig is …’

Je voelt en leest de verschuiving in de verhoudingen en Keira begint even gebiedend en dominerend te reageren als Mount om dingen gedaan te krijgen en ze ziet respect in de ogen van zijn mannen.

Zodra hij wakker wordt na geopereerd te zijn en ze blijkt niet in zijn buurt wordt hij helemaal gek, ze is haar telefonische berichten aan het beantwoorden en dat lukt niet op de kamer. Ze heeft gezorgd dat zowel zij als hij bescherming hebben en de mannen die Mount beschermen vertelt ze eigenhandig te vermoorden als hem iets zal overkomen. Dit zorgt voor een glimlach bij Mount. Ze komen tot een impasse over bevelen geven aan zijn medewerkers en hij voelt hoop voor de toekomst. Toch knaagt er iets van angst om haar kwijt te raken en hij zegt dat het nu tijd is om vragen te stellen. Dit doet ze maar niet de vragen die hij verwacht had en ziet dat ze met enkele grote moeite heeft, vooral de vragen rondom het gebeuren vanwaar ze met Brett getrouwd is.

Quote: ’Dit ging al die tijd alleen om jou.’

Dan wil hij wraak gaan nemen op diegene die verantwoordelijk is voor de aanslag. Maar eerst laat hij Keira iets herbeleven, om iets recht te zetten.

De rest van het verhaal …

Mijn mening

Dit deel was spannender dan de vorige twee en weer werd ik erin gezogen, steeds doorlezen en als dit niet kon het toch in mijn hoofd houden. Het leren begrijpen van Mount doordat er wat vaker teruggegrepen werd in de tijd was ook erg verhelderend. En op het einde … jeetje.

Conclusie

Zinderend, boeiend, opwindend, meeslepend en aan het eind nog erg schokkend. Deze trilogie is heel erg verslavend en het is jammer dat het voorbij is.

Meer recensies van RBogerd