Verkikkerd

Rcisca 10 augustus 2019
Een boek wat voor mij het eerste hoofdstuk wat moeilijk op gang kwam.
Tot "prinses" Lucy over de drempel stapt van haar nieuwe onderkomen op de campus tussen de nerds. Geen denken aan dat ze daar lang gaat blijven.
Daar begon voor mij het verhaal te lopen.

intro universiteit (kick-in) enschede wat een stom iets. Als Lucy ergens geen zin in heeft maar goed het moet maar.
Dag 1 staat ze al op dumpert en voelt ze zich mega vernederd.
Ze is een wat egoïstisch meisje, Alles draait om haar en verder heeft ze niet zoveel oog voor anderen

Langzaam burgert ze in in 'het Fort' ondanks dat haar hoofd telkens nee zegt maar ze dan toch overal in mee gaat.

Ze zit in tweestrijd.
Tussen haar oude leven met haar beste vriendin Merel wat ze niet kwijt wil maar wel door haar vingers voelt glippen, en haar leven in 'het Fort' waar ze zich toch langzaamaan zeker wel thuis begint te voelen.

Dan komen de moeilijke momenten en excuses aan iedereen ook uit het verleden. Hierdoor is eindelijk haar zusje die vreselijk wordt gepest, verlost van de pesterijen.
Ondertussen traint ze hard verder voor de Batavierenrace en moet ze nog flink haar best doen om een compleet team te hebben.

En dan natuurlijk het heerlijke eind goed al goed einde...

Wat een heerlijke humor weer!
Ik heb serieus meerdere malen hardop zitten lachen!
Door de toegankelijkheid van het boek en de heerlijke schrijfstijl sta je middenin het verhaal.
Je weet precies hoe Lucy zich voelt.
Hierdoor heb ik toch ook echt wel wat traantjes gelaten.

Wat fijn dat er nog meer boeken van Lisette Jonkman zijn!

Meer recensies van Rcisca