Meeleesboek

Rcisca 13 september 2019
Het boek gaat over 2 gezinnen.

Danny en Esther met hun dochter Madelon.
Tom en Gwen en hun dochter Elisa.

De 2 gezinnen leren elkaar kennen als de meisjes nog klein zijn.
Daar zij in geen geval echt een connectie met elkaar lijken te hebben, hebben ze met elkaar een vakantiehuisje in Zeeland.

Als de 2 puber meiden op een dag een rondje gaan rijden met Taco gebeurt een ernstig ongeluk.
De meiden komen in het ziekenhuis terecht.
Elisa in een coma en Madelon lijkt het er goed vanaf gebracht te hebben.
Als blijkt dat alles nogal anders is dan het lijkt ontvouwt zich een dilemma .

Je leert de stellen beter kennen, maar ik voel in het hele boek bij geen van de personages enige affectie

Het dilemma is duidelijk en de 'vriendschap' komt daardoor in zeer zwaar weer.
Er worden door beide ouderparen keuzes gemaakt die menigeen niet zal begrijpen.
Ik had verwacht een boek te lezen dat me emotioneel zou aangrijpen, waarin ik helemaal zou kunnen meeleven met de ouders.
Dat heb ik niet gekregen.
Het is een boek dat je wel steeds wilt doorlezen, Ik bleef wel nieuwsgierig naar wat er weer ging komen. Op de een of andere manier hoopte ik toch telkens nog die affectie met iemand te krijgen. Maar alles behalve dat. Over de helft van het boek werd het moeilijker voor de ouders en viel ik van de ene verbazing in de andere. Terwijl het laatste stuk van het boek weinig verrassingen meer over had.

Voor mij was dit niet wat ik had gehoopt.

Ik denk wel dat het boek verfilmd beter tot zijn recht kan komen.

Meer recensies van Rcisca