Ik ben Jona en ik val op jongens. niemand weet het en ik durf het niet te zeggen. Ook vanwege het gezin waar ik uit kom vind ik dat spannend.
geen idee hoe iedereen erop gaat reageren. nu ben ik bij een voetbal wedstrijt en ben ik Marouan tegen gekomen. hij is zo anders dan ik. ik moet telkens aan hem denken.
ik heb het gevoel of ik vlieg en val tegelijkertijd.

in dit verhaal komen twee themas duidelijk naar voren sexualiteit en godsdienst. wat als je cristen bent en in de kast zit?
het is in dit verhaal heel goed te zien hoe Jona hiermee worsteld. je ziet ook zijn groei en hij begint te beseffen dat het eigenlijk heel normaal is.
hij krijgt veel steun van zijn vrienden. het is een erg actueel verhaal en kan veel jongeren helpen die in de kast zitten. het is bijzonder om te lezen over het geloof
en de liefde tussen deze twee mannen.

ook komen er thema's als cultuur en discriminatie naar boven.

ik heb deze jongeren in mijn hart gesloten. de liefde tussen deze twee is onafscheidelijk. ik heb het met plezier gelezen. het boek heeft een fijne schrijfstijl met
woorden die jongeren gebruiken.

het verhaal geeft een vervrissende kijk op het leven. wat ik zo mooi vond is dat het verhaal gaat over iemand die gelovig en ook nog eens homo is.
het is al lastig om jezelf te zijn in zo'n situatie en dan met het geloof erbij maakt het extra pittig.
wat het zo mooi maakt is dat hij dan ook nog eens verliefd word op een marokkaan want ook daar lees je nooit veel over.

ik heb nog nooit eerder boeken gelezen over deze twee onderwerpen en ik heb het boek met veel plezier gelezen al wou ik op somige momenten het boek door de kamer slingeren.

Reacties op: belangrijke onderwerpen

Door jou ben ik mij - Hinke van Abbema
? Bestel dit boek bij Libris.nl Bestel het boek vanaf € 17,99 Bestel het e-book € 9,99