Zeer indrukwekkend

Rebecca ten Hagen 11 januari 2018
Het verhaal speelt zich af tijdens de tweede wereldoorlog, in Auschwitz en Birkenau.
Het gaat over Lale Sokolov, gevangenen 32407 tätowierer en Gita gevangen 34902 en grote liefde van Lale.
Het is geschreven door Heather Morris en verteld door Lale Sokolov zelf.

Als Lale als tätowierer werkt in Auschwitz, leert hij Gita kennen als hij haar moet tatoeëren met het nummer 34902. Hij is opslag verliefd als hij haar ziet.
In de loop van de tijd leert hij haar kennen en zorgt voor haar en haar vriendinnen die ze daar heeft leren kennen.
Na 2 en een half jaar wordt Lale overgeplaatst naar een ander kamp en Gita loopt de dodenmars zouden ze elkaar weer vinden?

Ik vond het een zeer interessant en boeiend verhaal,en ik heb het dan ook in 1 adem uitgelezen.
Het wordt zo verteld dat het net is of je er zelf bij bent,het is ook een zeer indrukwekkend verhaal die nog lang blijft hangen.

Ik kan iedereen dit boek aanraden, het is zoals eerder gezegd een zeer indrukwekkend verhaal,die door Heather Morris zeer goed is opgeschreven.

Ik denk dat dit boek onder Roman/waargebeurd verhaal valt,
met als thema Liefde…..
En ik ben zeker benieuwd naar meer boeken van deze auteur, en zal zeker meer van haar lezen.