Hoe niemand mij geloofde en ik bijna alles verloor

Recensies.online 12 augustus 2022
Het is goed dat er kinderboeken zijn met onderwerpen waar nog steeds een taboe op rust zoals seksuele intimidatie en misbruik. Iris, het 12-jarige hoofdpersonage, krijgt hiermee te maken. En daarmee ook het ongeloof van de omgeving omdat niemand het verwacht van zo’n aardige man.

Ook de innerlijke strijd van Iris komt goed over op de lezer. Was het soms haar eigen schuld? Haar worsteling met enorme gevoelens van schaamte, angst, onzekerheid en het vertrouwen dat beschaamd is.

Doelgroep 10 - 12 jaar

Gelukkig is er een persoon die haar onmiddellijk gelooft en met een slimme oplossing komt waardoor de ouders van Iris haar wel moeten geloven. Eric doet tegenwoordig zo raar tegen haar dat ze er niet meer naar toe wil, maar ze wil Binky, haar beste vriend, niet in de steek laten.

Hoe zal ze kunnen zorgen dat het stopt?

Meer recensies van Recensies.online