Hoek

Renate 09 augustus 2019 Hebban Team
Hoek is van de hand van Donald Nolet, de schrijver die voor zijn debuut Versleuteld de gouden strop won en de schaduwprijs, hierdoor zijn de verwachtingen natuurlikj hoog gespannen.

Hoek gaat over Alexander Holman, die de grondlegger is van Bushi Gym, waar kickbocksers graag komen trainen.
Hoek zelf is erg bezig met zijn school, maar ook heel erg bezig in de criminele organisatie van André Krook, een grote crimineel in Amsterdam.
Ali een Syrische vluchteling die zichzelf een doel heeft gesteld, en dat is terecht komen bij Holman's school, tijdens zijn vlucht neemt hij al verschillende filmpjes op, die hij op sociale media laat zien.
Ook heb je nog Hannah die opeens in het leven komt van haar vader.
Het boek draait eigenlijk vooral om Hoek, die een verhaallijn heeft die draait in de kickbokswereld waar Ali en zijn dochter Hannah een grote rol hebben, de andere verhaallijn gaat over het leven in de misdaad, het zijn twee lijnen die naast elkaar door het boek lopen, en af en toe een beetje samen komen.

Het boek heeft mij wel verrast zo had ik heel veel spanning gehad, maar dat zat er niet heel veel in, wel was het verhaal zo boeiend dat je gewoon bleef lezen, omdat je wilde weten hoe het verder ging met Hoek, zeker nadat er bepaalde gebeurtenissen waren.
Hoek is goed geschreven Nolet maakt je als leek echt een stuk wijzer over de kickbokswereld, een wereld die uit het boek heel goed uit de verf kwam, die verhaallijn was erg boeiend, zeker ook omdat Ali daar een grote rol in had, die gewoon sympathiek over kwam, ook moderne dingen zoals sociale medie speelde daar een grote rol in.
Het verhaal is filmisch eigenlijk. al lezende zie je het gewoon voor je, je ziet de trainingen voor je maar ook de grote wedstrijden, je kunt merken dat Nolet wel echt verstand heeft van die wereld.
Ondanks dat ik er zelf iets anders van had verwacht is het gewoon een prima boek, zeker als je iets met kickboksen hebt .

Meer recensies van Renate